2012. január 29., vasárnap

Ski & hot tub

Hajnali 5 körül indultunk. Három autó vágott neki a sivatagnak, mi Árpival egy Brit meg egy itteni lánnyal utaztunk, illetve hozzánk csapódott egy kanadai srác (30 éves, már kétszer volt nős...), aki jó pár éve szökött le Kanadából az USA-ban. Elmondása szerint megkérdezték tőle a határőrök, hogy minek visz snowboardot nyáron le ha csak pár hétre megy nyaralni, mire kifejtette, hogy a homokdűnéken fok boardozni. Hittek neki.

Végülis nem arra a helyre mentünk amit néztünk, hanem távolabb, felmentünk egészen Albuquerque-ig (hogy ezt milyen nehezen tanultam meg leírni), és onnan még vagy 40 km volt a síterep, ~3000-3500 méter magasan. Hihetetlen, hogy a sivatag közepén van egy hegy és lehetsíelni...

A "hütténél". Árpi, Rachel, Barbara, Daniel, (én), meg ... ööö ...

Kicsit később érkeztünk mint a többiek, mert *lányok*, be kellett menni venni kesztyűt meg kávéért meg megállni pisilni természetesen. De mivel jó tempóban haladtunk, fél 10 körül odaértünk a pályákhoz. Gyorsan béreltünk lecet meg bakancsot (én még sisakot is, csak hogy anyáék ne szólhassanak be utólag), aztán uzsgyi. Itt ért az első meglepetés. Csak 3-4 kétüléses felvonó volt (ez még rendben van). Beszálltunk az egyikbe, és hajtanám le azt a lábtartó vasszerkezetet, amire a lecet lehet támasztani, meg ugye nem engedi, hogy kiessél. Na ilyen nem volt :D

Random fotó a hegy felé

A csodálatos felvonó

A társaság nagy része ímmel-ámmal tudott csak síelni, de ketten Árpival repesztettünk mint két turbólégcsavaros vadászgép. Találtunk gyorsan fekete pályát is, ami azért volt fekete, mert nem volt megművelve, és igazából egy 8 méter széles buckás ösvény volt a fák között, de nagyon élveztük :)

Eszméletlenül "trés chic" vagyok ebben az öltözékben. A legjobb a bukósisak :D
Árpi mobilján találtam egy talán egy fokkal jobb kép...

Később Daniel a Brazil srác csatlakozott hozzánk, és csináltunk kisfilmet iPhone segítségével, remélhetőleg lesz majd belőle összevágva valami klip. Aztán az utolsó két lesiklást egybe letoltuk csúcstól az aljig megállás nélkül, itt már Daniel nem tudta tartani a tempót :) Nem túl nagy síterep, de egy napra pont elég.

Árpi mögött a ki.aszott sivatag.

Négy körül visszaadtuk a felszerelést, aztán hazafele vettük az irányt. A terv közben alakult, ugyanis útközben Albuquerque és Las Cruces között van egy forró termálvizes forrás, úgyhogy eldöntöttük, hogy bemegyünk. Fürdőgatya híján alsógatyában, a lányok meg vettek gyorsan 3 dolláros fürdőruhát a helyi Walmartban. Nem volt gáz, mert az egész egy kis hippi-szerű hely volt. Az ügyeletes recepciós egy 50 körüli hölgy volt, és meg mertem volna esküdni rá hogy fiatalkorában volt egy kis Wolkswagen busza és abban tolták a füvet. Volt egy hapek is, azon szivárvány színű póló és ugyanilyen kaliberű fejpánt volt, hosszú szőkés-szürke haja hátul összefogva.

Bizarr volt kicsit, de végülis a hely nagyon kellemes volt. Kis forró medencék voltak (ilyen kb. 4x4 méteresek), és egymásba folytak át, úgyhogy a legelső volt vagy 45-50 fokos, aztán egyre hűvösebb, az utolsó kettő meg fürdővíz hőmérséklet. A poén az volt, hogy ott folyt 10 méterre a Rio Grande, úgyhogy meg is mártóztunk benne, hiába volt 10 fokos és mocsokpiszkos :D Így áztattuk magunkat a síelés után a felhőmentes égen bámulva a csillagokat.

Most jön a legjobb. A város neve, ahol voltunk a következő volt : Truth or consequences (Igazság vagy következmények). Igen. Ez egy város neve. Pontosan mutatja, hogy a lakosai mennyire értelmesek. Nem szeretnék egyedül mászkálni arra fele éjjel... Hiába, ezek az amerikaik teljesen hülyék :D