2012. január 21., szombat

Happy New Year!

Egy hete vagyok itt, de legalább háromnak tűnik. Átlagban aludtam 5-6 órát, talán ezért tűnik többnek...

Ma ünnepelték a kínai lányok az újévet, úgyhogy ebédre csináltak mindenféle finomságot, és áthívtak minket az apartmanjukba, ami az egyetemen van csak egy másik helyen. Csináltak valami kínai levest, amiben ugyan nem volt sok tartalmas dolog, de a leve az elég jó volt. Volt saláta, csirkeszárny, valami sült hagyma meg még csirke valamilyen édes-nemtudommilyen szósszal elkészítve. Végül meg ilyen "dumpling"-okat csináltak, ami olyan mint egy kis tésztadarabba tekert zöldségvalami, forró vízben kifőzve.


Az exchange studentek egy kis része aki eljött


Az ebéd után Árpival nekivágtunk a városnak, hogy elmenjünk egy autódílerhez, akinél találtunk korábban a neten egy egész jó autót (egy órát gyalogoltunk oda, meg egyet vissza, muszáj kocsi...). 1999-es Pontiac Sunfire, ha végül megvesszük majd rakok fel képet. Én kicsit drágálom az árát, jövőhéten ha majd lesz pénzünk megvesszük, csak előtte viszünk egy autószerelőt aki megnézi nekünk, aztán ha rábólint szerintem helyben meg is vásároljuk. Talán még alkudni is tudunk rá, mivel manuális váltós, és itt mindenki automatát vezet.

Este átmentünk Purvaja-hoz (nekem Liz) aki főzött nekünk (három magyar srácnak) vacsorát, illetve mi is segítettünk valamilyen szinten. Én annyit tettem hozzá, hogy a kanapén aludtam, mert totál beálmosodtam, és befaltam amit a többiek csináltak :) Hiába, kell nekem az a napi 7-8 óra + a JET LAG se tett jót. Aztán még páran átjöttek, dumáltunk kicsit, most leléptem mert mindjárt bealszok.

Felmerült kérdésre válaszolva, hogy mit is csinálok én itt, és meddig maradok: a BME MM tanszéke jóvoltából vagyok kint júniusig, majd decemberig az ittlétemet a ROSZTOCZY alapítvány fizeti.
(http://www.rosztoczyfoundation.com).

Tanulni miket tanulok?
  • Experimental methods (Kísérleti módszerek) - ilyen órám még nem volt, de nagyon érdekesen hangzik, és sok házi is lesz úgy néz ki...
  • Plasticity (Képlékenységtan) - Nagyon vicces, egy orosz csóka tartja és nagyon durva akcentusa van. Mint az amerikai sci-fi-kben, ahol mindig van egy orosz tudós/űrhajós/egyéb. A tárgy jó lesz, ha kibírjuk az órát röhögés nélkül :)
  • Flight dynamics and control (Repülésdinamika és irányítás) - Ez is elég érdekesnek tűnt, elvileg valami repülőmodellt is el kell készítenünk a félév végére.
Ha minden igaz kutatómunkában is részt fogok venni, erről még sok mindent nem tudok, csak a témát amit választottam, ami földközeli aszteroida figyelés, illetve a naprendszer dinamikailag stabil pontjaira történő útvonal/röppálya tervezés. Majd meglátjuk :)

Most elfekszek mint egy darab fa és remélem sikerül aludni vagy 10 órát legalább.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése